Delft-Midden-Oosten.reismee.nl

Bergama, Turkije

Donderdag, 8 juli 2010, 11.10 uur

Eindelijk rust en tijd voor Reismee.

Het is enerverend, maar zeer vermoeiend om met 7 personen zo lang te reizen.

Vandaag een lekkere rustdag gehad met toeristische uitstapjes in oud Pergamum (Bergama) en lekker zwemmen in het zwembad op het dakterras van het hotel. De kinderen slapen eindelijk en ik zit in de loge achter de p.c.

Op VRIJDAG 2 juli hebben we een zeer warme dag (37 graden) in Dortmund doorgebracht, uitgeslapen, met de kinderen buiten gespeeld en lekker voor de buis gezeten voor Nederland - Brazilie (2-1).

's Avonds is Alaa naar Keulen gegaan voor een ontmoeting met een kunstenaar voor Yahella.

Rania (vrouw van neef Kessra) en ik zijn naar buiten gegaan met de 5 kinderen, een ijsje gegeten en in een fontein gespeeld.

Ala was pas om 1 uur 's nachts thuis, dus dat werd een korte nacht.

ZATERDAG 3 juli

Omhalf 5 opgestaan; kinderen slapend in de auto gezet. De planning was om vroeg in Passau aan te komen. Dit werd helaas door een file toch pas half 5 's middags. Gelukkig wel t.v. op de hotelkamer en Duitsland - Argentinie kunnen volgen (4-0). Erg warme hotelkamer onder een plat dak. Rusige omgeving. Pizza'tje gegeten vlak bij het hotel en vroeg gaan slapen.

ZONDAG 4juli

Om half 4 wakker en opgestaan. Ingepakt en prima gereden tot Budapest. Helaas daar weer wegwerkzaamheden en oponthoud. Langs de weg in een van de vele leuke dorpjes in Hongarije gepauzeerd en 'autovoorraad' ingeslagen: chips , snoep en cola dus.

Leve de euro die overal wordt geaccepteerd!

Om half 5 bij het hotel in gezellig Arad, Roemenie aangekomen.

s'Avonds wederom pizza in een restaurantje (Nora eet niets anders).

De gehele dag sms-contact gehouden met Han, Reder en Jan. Zij arriveerden pas laat.

Met Han nog een wijntje gedronken (de anderen waren te moe en gingen direct slapen). Ze hebben 1600 kilometer in 1 dag afgelegd!

Afgesproken voor ontbijt om 7 uur.

MAANDAG 5 juli

Niet vroeg opgestaan dus. Iedereen nog moe. Alaa boos.

Wij zijn gewend om vroeg te rijden, zodat de kinderen nog in de auto kunnen slapen.

We zijn pas laat vertrokken vanweg allerlei geregel en overleg. Verder zat echt alles tegen. De weg, de route, diverse wegwerkzaamheden, omleidingen of een paard en wagen voor je.

(Omdat Reder geen visum had voor Servie, konden we niet over de snellere weg, maar moesten we over nationale wegen door Roemenie).

Het is ook wennen om met 2 auto's achter elkaar aan te rijden, maar de wallkie-tallkie werkt en we kunnen al rijdend met elkaar communiceren.

Rond 9 uur 's avonds de veerboot genomen over de Donau naar Bulgarije. Een hotelletje genomen in Vidin. Pas tegen middernacht gegeten.

DINSDAG 6 juli

De planning is om Edirne te bereiken voor de wedstrijd om 21.30 uur (Turkse tijd).

Door Bulgarije rijden is prima: mooie wegen, schitterend land met heuvels, bergen, veel natuurgebieden en overal ooievaarsnesten. Het schoot zeer goed op. Om 17.00 uur bij de grens van Turkije en om 19.30 uur in het hotel in prachtig Edirne met al zijn moskeeen.

Snel douchen en oranje kleding aan.Gegeten in een groot restaurant met terras en kinderspeeltuintje. Natuurlijk ook een digitale t.v. De spannendste wedstrijd van het W.K. tournooi gezien met schitterend voetbal en een goede uitslag: Nederland - Uruguay: 3-2!

WE STAAN IN DE FINALE!!!!!!!!

De kinderen gingen pas om half 1 s'nachts slapen. Jan heeft internet, dus die zal de hele nacht wel niet hebben geslapen.

WOENSDAG 7 juli

Na het ontbijt om 7.00 uur vertrokken.

Even moeite om Edirne uit te komen, maar daarna snel op de snelweg. Om 11.00 uur zaten we op de boot naar Canakkale.

's Middag het paard van Troje beklommen en dearcheologischesitegezien.

Doorgereden richting Bergama. Onderweg gestopt in de buurt van Dikili en gezwommen in de Egeische Zee. Jammer dat alle hotels aan het strand vol zaten.

Doorgereden naar Bergama, hotel met zwembad dus.

Wedstrijd Spanje - Duitsland gezien (1-0). Het wordt dus een finale Nederland - Spanje.

Besloten om een dag rust te nemen om de kinderen rust te gunnen en om de alcohol van die avond eruit te kunnen slapen.

DONDERDAG 8 juli

Heerlijk uitgeslapen tot 8.45 uur. Ontbijt en na weer enigestressmomenten besloten omm met zijn allen naar het Esklepion te gaan, ook een archeologische site.

's MiddagsAlaa met de kids naar een speeltuin/park in de stad. De mannen (zonder Jan) naar het Akropolis, met de tempel van Zeus en Trajanus.

Voor het diner gezwommen in het zwembad. Na het eten hebben Han, Jan en Dana nog gezwommen.

Nu naar bed, want morgen wacht weer een lange autorit, richting Konya of verder!

Natas

Benim tatli Alaa (en de rest van de bende)

Hos geldiniz Turkiye'de!!! (welkom in Turkije)
Leuk om al jullie verhalen te lezen.
Geniet van Turkije, is zo mooi en geniet van elkaar.
Niet al te boos zijn, als je niet op tijd vertrekt.
Een hele mooie tijd toegewenst daar en ik blijf jullie volgen vanuit ook een heel zonnig Delft.
(gelukkig is er enigzins climate control op de Torenhove)

xx Natas

wim van mierlo

hallo herman en familie leuk dat de voetbal te volgen is
ik ben blij dat alles goed gaat . hier erg warm en alles oke gr

John van Mierlo

Herman,

Leuk om over Turkije te lezen. Veel van die oude troep (lees ruines) hebben wij ook bezocht, maar na een stuk of 5/6 heb je het wel gehad hoor. Vergeet niet te genieten, want met alleen jagen mis je teveel. Beter de helft goed gezien dan alles half zeggen wij altijd.
Veel plezier nog. Wij vertrekken dinsdag. Dus ons hoor je even niet meer. Veel succes straks NL-SP.

De ladies van WIZ

beste Herman,
Fijn dat de reis van jou, Alaa en de kids goed vlot.

Hier vlot het helaas niet. Wij kunnen al de hele ochtend niet in GWS. Dit wijten wij aan de Spanjaarden. We zitten nu met de handen in ons haar: hoe krijgen we de werkprocessen nu afgehandeld? We krijgen de melding 'waarschuw systeembeheerder', maar die verwijst ons naar 'het aanspreekpunt, waar ook ter wereld'. Dus zeg het maar, Herman. HELP.
De ladies.

Koos & Renee & Eva & Anna

Ha verre reizigers,
Met een lichte kater van de wedstrijd een berichtje van ons! Samen met Andrea, Ruud & Maria, José & André hebben we in spanning gekeken hoe Nederland verloor... Eva was ontzettend boos en moest huilen.. Ach.. vandaag alles wat Oranje is, maar uit huis gehaald. Niet alleen omdat we verloren hebben, maar ook omdat we met vakantie gaan.
Wij kijken al op tegen een rit(je) van 1100 km naar Italië. Poeh, heel dapper hoe jullie dat hebben gedaan! Fijn, dat verder alles goed gaat! We zijn benieuwd hoe het verder gaat!
Veel warme groetjes uit Honselersdijk city...

Thera

Ik ben een bofkont om het maar zo te zeggen,want ik krijg ook de mailtjes van Han en lees ook jullie nieuws.Leuk hoor om alles van twee kanten te horen.
Ben verbaasd hoe snel jullie op de plaats van bestemming zijn gekomen.De hitte bij jullie,ja...daar kunne wij hier in nederland ook meevoelen.Vandaag was het hier weer 32 graden.Puf,puf......en zo benauwd erbij,vanwege al het vocht. Gisteren en eergisteren is het noodweer geweest.Veel schade in het land enz.enz.Ook voor morgen weer een weeralarm afgegeven,maar daarna gelukkig wat koeler.(Dat geluk hebben wij dan weer).Maar....ik zou zo met jullie willen ruilen hoor!!!!!!
Fijne tijd verder en ben benieuwd naar volgende avonturen.